Éppen ez hiányzott: Maserati blokkos motor

2016.03.02. 10:04 Módosítva: 2016.03.02. 10:09

A francia motorépítő és quad-specialista, Ludovic Lazareth szereti sokkolni a népeket, a V8-as és V12-es quadok után most egy Maserati blokkos, négykerekű motort épített.

A Lazareth LM 847 felépítését tekintve leginkább a Dodge Tomahawk-ra hasonlít, ám a Viper V10-es blokkja helyet ebbe egy 4,7 literes 470 lóerős V8-ast építettek. A végeredmény bizonyos szempontból emlékeztet a 2007-es Yamaha Tesseract tanulmányra is, de annál sokkal európaibb.

A blokk ugye Maserati, a farokidom pedig egy az egyben egy 1299 Panigaléről jött. Minden megoldása elég egyedi és megdöbbentő, szinte semmi sem olyan, mint amit korábban megszoktunk. A központi rugóstagot például keresztbe és fektetve építették be, a fék- és kuplungkart a kormányvégekre szerelték, az első kerekeket peremtárcsák lassítják, a kormányzás függőcsapszeges, az első kerekek lengőkarokhoz csatlakoznak, a hátsókat külön-külön lánc hajtja meg... sokáig kell nézni, hogy minden értelmet nyerjen.

Lazareth legújabb, 400 kilós elmebaját a Genfi Autószalonon mutatták be.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.