Lazareth Gold Wing két első kerékkel

2016.03.07. 14:55

A 2016-os év egyik slágerének ígérkeznek a kanyarban bedőlő fordított trike-ok, amiket a tudósok az MP3-szabásúak rendjébe sorolnak - nem az volt az első ilyen jármű, de az terjedt el legjobban a köztudatban. A Honda és a Yamaha is gőzerővel dolgozik az ilyen jellegű tanulmányain, ám 2016 másik slágerével, a scramblerrel szemben ezeket inkább a gyártók erőltetik, nem a közönség.

A műfaj szempontjából viszont fontos lépés, ha független sztárok is felkarolják, és ez következett most be. A különböző quadok és trike-ok elmebeteg átépítésével foglalkozó Ludovic Lazareth a Masretai blokkos, V8-as nem is tudom mi mellett talált egy kis szabad kapacitást a műhelyben, és megépítette a bedőlős, fordított Goldwing Trike-ot.

Ráadásul úgy, hogy a végeredmény adatai nagyjából megegyeznek egy széria GL1800-aséval, vagyis a tengelytáv, a fordulási kör nem változott lényegesen, és tömege és a homlokfelülete sem kategóriákkal nőtt meg. Az első futómű 61 centi széles és továbbra is 17 collos kerekeken gördül.

Persze felmerülhet a kérdés, hogy mi értelme van egy ilyennek? A hagyományos és a CanAm-szerű fordított trike-okhoz képest mindenképpen előnye, hogy a viselkedése motorkerékpáros viszonylatban is értelmezhető, oldalgyorsulás nélkül képesek kanyarodni és keskenyebbek, mint a nem bedőlő modellek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.