A Yamaha már nem irigy a Harley-ra
A Yamaha cruisereket és choppereket amerikában Star márkanéven árulták, nagyjából azonos logika mentén, mint ahogyan a Honda létrehozta a Acurát, a Nissan az Infinitit és a Toyota a Lexust: a tengerentúlon így próbálták megverni az ottani járműipart, és erre a japán nevekkel nem láttak esélyt.
A Yamahának a névcsere egyébként ennek ellenére sem vált be nagyon - valószínűleg azért, mert hiába amerikai csengésű, a termék maga hiába volt tartós és megbízható, pont azt a pluszt nem tudta, amiért a Harley-Davidsonokért tiszta szívből lehet lelkesedni. Másolatok voltak, na.
Tehát a giccses chopper-cruiser vonal évek óta nem hozza az elvárásokat, hatalmas szerencse, hogy közben rájöttek, van saját múltjuk, amihez olyan büszkén vissza lehet nyúlni, mint ahogy a Harley bánik a saját történelmével. A Yamahánál ezt a retró-vagány vonalat Sport Heritage-nek hívják, és a Yard Built projektekkel futatták fel a kínálatot - ha valaki nem lenne képben a Yamaha napi dolgait illetően, a Yard Built sorozat lényege, hogy különböző építőket felkérnek, hogy dolgozzák át egy-egy modelljüket, amiket aztán kiállításokon turnéztatnak végig.
A Yamaha retró kínálata elég változatos, az XJR1300-tól az SR400-on és az XSR900-on át a Vmax-ig terjed, közös bennük, hogy mindegyik tagja kellően vagány, és elég jól meg tudja fogni a fiatal vásárlókat.
A Star márkának emiatt vége, még ha nem is zárják be úgy, ahogyan otthonról elindulva le szokás kapcsolni a villanyt, de szép lassan elkezdik a felszámolását, és visszaolvasztják a Yamahába.
Ez a folyamat Európát nem nagyon érinti, viszont annál beszédesebb: a japán gyártónak nagyon bejöttek az új modellek és eszük ágában sincs leállni az MT és vintage modellekkel.