Két éve hunyt el a legendás motortervező, Massimo Tamburini - csak hogy el tudják helyezni: ő volt a Bimota nevéből a ta. Ezen kívül rengeteg zseniális motort adott a világnak, a Bimota KB2, a Ducati 916, a Ducati 906 Paso és az MV Agusta F4 például az ő nevéhez fűződik - de szinte az összes munkája gyűjtői darab lett mára.
Ám mint kiderült, a mesternek volt egy munkája, amit soha nem mutattak be - ez a Tamburini T12 Massimo névre hallgat, és a Bimota legszebb hagyományai szerint készült. Alapul a jelenleg kapható egyik legjobb sportmotort vette, a BMW S 1000 RR-t, aminek a blokkját 200-ról 230 lóerőre hergelték, a súlyából pedig közel harminc kilót sikerült lefaragni, így végül mindössze 150 kiló lett.
A karbon idomok alatt kombinált vázat találni, az öntött magnézium első részhez térhálós elemek csatlakoznak, a kipufogót a blokk alá húzta, hasonlóan mint ahogyan a Ducati a 1299 Panigalénél is megoldotta. Az egykarú lengővilla szintén magnézium-ötvözetből készült.
Az anyagválasztáson sehol nem spóroltak, a tank szénszálas műanyag, a felniket magnézium-ötvözetből kovácsolták - a futóművet pedig az Öhlins szállítja.
Sokak úgy tekintik, hogy ennek a járműnek kellett volna lennie a Bimota BB2-nek.