Az MV Agusta körül ólálkodik a Polaris

2016.05.18. 12:27

Lehetséges, hogy a közeljövőben az MV Agusta csatlakozik a Victory-hoz és az Indianhoz, vagyis a Polaris csoport kezébe kerülhet. Az ebbe az irányba mutató hírekről az olasz Corriere delle Sera újság számolt be. Aki rajta tartja az ujját a motoros világ verőerén, az már olvasta, hogy az MV Agusta szabadulna a Mercedes-AMG-től, vagyis visszavásárolnák a német cég 20%-os tulajdonrészét.

Elsőre, sőt másodszorra sem volt értelmes magyarázat arra, hogy egy veszteséges - éves szinten 23 millió eurós mínuszban záró - cég miért akarná visszaszerezni az önállóságát, ahelyett, hogy függetlenségét feladva egy hatalmas pénzügyi bázissal rendelkező anyacéghez kerüljön, amivel karöltve komoly kereskedői hálózatot is nyerne.

A másik oldalon ott van a Polaris, a hihetetlenül dinamikusan növekvő amerikai csoport, ami mára a quadok és ATV-k mellé elég komoly motorkerékpáros kínálatot is felépített, és a cruiserek után látványosan nyitnának a sportmotorok felé - emiatt hírbe hozták már őket az Eric Buell Racinggel, de látványosan együtt dolgoznak a Brammoval, és hatalmas erőbefektetéssel dolgoznak egy Pikes Peak versenygépen is.

Mindeközben folyamatosan háborúznak a legnagyobb hazai riválisukkal, a Harley-Davidsonnal. Érdekesség, hogy az MV egy időben a Harley tulajdona volt, tőlük vásárolta vissza jelképes összegért Castiglioni az olasz luxusmárkát.

Egy magas presztízsű, Európában is bejáratott márka nagyon jól jönne a Polarisnak, és meg is van a pénzügyi hátterük, hogy rendezni tudják az MV Agusta által felhalmozott tetemes adósságot - ám míg azt ki nem egyenlítik valahogyan, az MV-t nem lehet kivásárolni az Mercedes-AMG-től.

A kérdés, hogy ér-e annyit a cég, hogy megérje több száz millió eurós nagyságrendbe belefektetni. Mert hiába nőttek az eladásaik 30%-ot (most 9000 darab körül járnak éves szinten) az elmúlt évben, a tartozásuk még nagyobb ütemben gyarapodott. Ráadásul az Euro4-es normák életbe lépése miatt további fejlesztésekre szorulnak, amikre jelenleg egészen biztosan nincs keret az olasz gyártónál.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.