Nehezen kapcsolja az ürest, mi lehet a baja?

2016.05.20. 12:29

Tisztelt Motordoktor!

Két hónapja vásároltam egy Yamaha FZS1000 motorkerékpárt. Már kezdetekkor nehezen vette az ürest. A kuplung szétszedése után nem volt tapasztalható égés illetve kopás nyoma. A mérés után gyári értéken belüli tartományt kaptunk. A probléma továbbra is jelentkezik, de csak egészen lassú haladáskor nem lehet üresbe tenni a váltót. Az olajcsere sem sokat segített e jelenségen. A motorban óra szerint (feltéve, ha valós) 40 e km van. Sebességváltáskor nem csúszik a kuplung.

Mi okozhatja a problémát? Szükséges e teljes kuplung szett cseréje? Normál használat esetén mennyit bír ki egy szett?

Üdvözlettel: Gábor

Kedves Gábor!

Először meg kellene győződni róla, hogy a kuplung kiemel-e teljesen. Ha egyest kapcsolsz, és teljesen behúzott kuplungnál a motor egy kicsit is kúszik, vagy menni akar, akkor sajnos a kuplung nem emel ki rendesen, ez okozhatja, hogy nehéz ürest találni. Ezt a bowdenen állítással talán meg lehet szüntetni, illetve a fedélnél is állítható.

Yamaha FZS1000 Fazer
Yamaha FZS1000 Fazer

Amikor szét volt szedve a kuplung, akkor a köztes lamellák deformációját is meg kellett volna nézni, mert az is okozhat ilyen hibát, és nem teljesen kiemelő kuplungot.

Ha a kuplunggal minden rendben van, akkor a nehéz üres fokozat kiválasztását a kapcsolócsillag és a csillagkar kopása is okozhatja, de ennek javítása és ellenőrzése már műhelyfeladat.

A kuplung élettartama nagyon függ a használattól, a 40 ezer kilométeres kopás és elhasználódás átlagosnak tekinthető. Viszont a kopás miatti elhasználódás általában csúszásban nyilvánul meg, nem pedig rosszul kiválasztható fokozatokban.

Üdv.

Motordoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.