Miért bútorozna össze a gazdag amerikai a szegény olasz szerelmével?

2016.06.01. 13:14

Ha hinni lehet az Olaszországból szivárgó pletykálnak, akkor a Polaris nem megmenteni, hanem egyenesen megszerezni készül az MV Agustát.

Már korábban is írtunk az MV Agusta pénzügyi bajairól, illetve arról, hogy a gyár vezérigazgatója, Giovanni Castiglioni elég nehezen jön ki a fő befektetővel, a Mercedes-AMG-vel.

Ennek egyik oka, hogy az AMG tovább növelné a 25%-os tulajdonrészét, egészen 51%-ig, vagyis a többségi tulajdonig. Ez nem nagyon tetszene Castiglioninak, aki így elveszítené az uralmát a márka fölött - az MV Agustát az ő apja mentette meg a 90-es években, majd adta el és vásárolta vissza gyanús körülmények között Harley-Davidsontól,  ő pedig tőle örökölte.

Castiglioni helyzetét tovább nehezíti, hogy az MV hatalmas adósságokat halmozott fel, és folyamatosan veszteségesen működik, így pedig elég nehéz új befektetőket találni, különösen úgy, hogy egy újabb pénzmag bejuttatása sem lenne garancia a fellendülésre.

A jelenlegi terv a költségcsökkentés, vagyis a leépítés és a termelés visszafogása - a bejövő pénzekből pedig a hitelezőket fizetnék ki első sorban, hogy utána szabadulhassanak a németektől.

És hogy jön ide a Polaris? Ők az a motorgyártó csoport, akikkel minden csőd közelében lévő kis márka szívesen összeborulna, mert:

1. Értenek az üzlethez.
2. Pénzügyileg stabil alapon állnak.
3. Azon kevesek közé tartoznak az iparban, akik szeretnek felvásárolni márkákat.

A Polarisnál még egyelőre hallgatnak a tervekről, de nem kizárt, hogy a sok baljós jel ellenére bele fognak vágni. Ugyanis a Polarisnak máig hiányzik egy igazán patinás márka - a Victory újnak számít még, a feltámasztott Indiant sem lengi be az a Patina, mint a Harley-Davidsont, és közben egyre inkább nyitnának a sportmotorok felé - az MV Agusta ilyen szempontból ideális lenne számukra.

Abba viszont ők sem mennének bele, hogy az MV az ő pénzüket herdálja, egyszerűen nem akarnak piacképtelen üzleti modellt finanszírozni, sokkal inkább megszereznék maguknak a márkát és a hagyományait - vagyis az MV Agusta velük sem lenne beljebb.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.