Az anyagválasztás megdobta az árát: 68 millió lett végül

2016.07.14. 14:10

A retró fejidommal ellátott MV Agusta F3 800 valószínűleg nem a világ legdrágább motorja, de az élmezőnyben egészen biztosan ott van: 250 ezer dolláros, vagyis nagyjából 68 millió forintos ára egy Ferrari 488 GTB-vel van egy szinten - nyilván túlzás, de érdemes megvizsgálni közelebbről, hogy mire ez a vastag cédula, hova rejtették benne a gyémántokat.

Bár drágakövet egy darabot sem tartalmaz, a gyémánt emlegetése nem totális tévút. A motort ugyanis a New York-i szobrász és ékszermárka-tulajdonos, David Yurman és a motorépítő Walt Siegl együttműködésének eredménye.

Az alapnak használt 150 lóerős MV Agusta F3 800 nem olcsó motor, de az árat ez sem indokolná, pláne úgy, hogy kész motoron minden műszaki részlet, tehát a blokk, a futómű és a fékek megmaradtak gyárinak. Az extrém ár a különleges anyagválasztással függ össze, ugyanis minden elemet kevlárból és úgynevezett kovácsolt karbonból készítettek.

A kovácsolt karbon tulajdonképpen egy nagyon sűrű szénszálszövet - egy négyzetcentin félmillió szál fonódik, az egészet pedig műgyanta fogja össze, a Lamborghini Sesto Elemento tanulmánnyal ismerte meg a nagyközönség. Főleg szénből áll, harmad olyan nehéz, mint a titán, de erősebb annál - jelenleg egyetlen cég képes ilyet gyártani.

A motort Yurman nem tervezi eladni, a kovácsolt karbonból készült ékszerkollekciójának a promózásához fogják használni, majd végül a fia gyűjteményében köt ki régi Harley-k és BMW-k társaságában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.