Történelmi mérföldkőhöz ért a Harley V2-ese

2016.08.24. 12:19

A Harley végre leleplezte a Milwaukee-Eight blokkot, a cég történetének kilencedik Big-Twinjét. A motor nevében az Eight, azaz nyolc, nem a generációra utal, hanem a szelepek számára, hengerenként néggyel a V-Rod óta nem találkoztunk.

A Milwaukee-Eight-nél megtartották a klasszikus, 45 fokos hengerszöget, viszont lényegesen jobb lett a töltéscseréje, így egyszerre lett takarékosabb és erősebb. Kétféle méretben gyártják, lesz belőle 1745 köbcentis (107 köbinches) és 1870 köbcentis (115 köbinch) változat - az utóbbi a CVO modellek sajátja lesz.

A teljesen új hengerfej valódi fejlesztés, és ténylegesen modern megoldásokat használtak fel benne - a hengerenként négy szelep, dupla gyújtás, dupla befecskendezés, vagyis mindent beleépítettek, amit egy nyomórudas blokkba be lehet. Milwaukee-Eight először a Touring modellekben mutatkozik be, ahogyan az új futómű is.

A hidraulikusan állítható hátsó gátlók előfeszítése egyetlen gombnyomással beállítható, illetve a későbbiekben nem kíván utánállítást. Az új első villákat a Showa szállítja be, a megoldásait pedig a versenyfutóművektől vették kölcsön, annyi különbséggel, hogy ebben az esetben a komfortot, és nem a jó köridőket tartották szem előtt.