Marad a hagyományos gyújtássorrendnél a Yamaha R6

2016.09.16. 14:20

Az YZF-R1 nulláról való újratervezése után várható volt, hogy az R6-ra is sor kerül, most pedig már biztos, hogy idén ősszel leleplezik a hatszázas sportmotor következő generációját.

A frissen kiadott teaser videó képi része nem tartalmaz érdemi információt, a hangból viszont ki lehet következtetni ezt-azt. Például, hogy továbbra is négyhengeres marad az R6, illetve a gyújtássorend is hagyományos, vagyis nem ékelik el a crossplane R1-hez hasonlóan. Ez érdekes lépés, hiszen a Yamaha újabban a keresztsíkú elékelés mellett tette le a voksát, gondoljunk csak a komplett MT családra.

Az egyik érv a hagyományos gyújtássorrend mellett, hogy azért annyira nem kezdték az alapoktól az R6 újratervezését, ami egy logikus döntés lenne a Yamaha részéről: 2017-től lényegében konkurens nélkül maradnak, a Honda például nem folytatja a CBR600RR gyártását, a Triumph búcsúzik a Daytona 675-től, a Suzuki pedig 2011-ben nyúlt utoljára érdemben a GSX-R600-hoz - pillanatnyilag csak a Kawasaki ZX-6R az egyetlen értelmes kihívó.

Az új YZF-R6-ot a kölni INTERMOT-on mutatják be.