2016.09.23. 10:11

Négy 2015-ös modelljét is kénytelen visszahívni az elektromos motorkerékpárjairól ismert Zero. Az akció a DS-t, az FX-et, az S-t és az SR-t érinti. A blokkolásgátlóval lehetnek gondok – ez pedig akár balesetveszélyt is okozhat.

Az amerikai közlekedési hatóságnak megfelelő NHTSA közlése szerint egy feszültség-átalakítóval lehet probléma. Itt ugyanis 89-116 volt közötti feszültségből csinálnak 12-t, így kap áramot a blokkolásgátló mellett a világítás, az irányjelző és a műszeregység is. Előfordulhat, hogy az energiaigény túllépi a kapacitást, ekkor pedig az átalakító lekapcsol.

A hibajelenség a tapasztalatok szerint akkor jelentkezhet, ha fel van kapcsolva a távolsági fényszóró, használatban van a 12 voltos szivargyújtó aljzat, valamelyik irányjelző és a féklámpa. Ha ilyenkor egy fékezésnél az ABS-nek működésbe kellene lépnie, akkor sokallhat be a rendszer.

Bár ez elsőre túl sok feltételnek tűnik, de jobban belegondolva elég annyi, hogy egy gyérebb megvilágítású úton, vagy lakott területen kívül kanyarodjunk, miközben éppen töltünk egy telefont vagy GPS-t. Maga a kimaradás egyébként mindössze 1-5 másodpercig tart, de ez már elég lehet ahhoz, hogy a blokkolásgátlóhoz hozzászokott motoros a váratlan helyzetben eldobja a gépet.

Érdekes módon a Zerónál már májusban, az újabb modellek fejlesztése közben észlelték a hibát, de visszahívásig csak most jutottak. Azt nem tudni, hogy okozott-e már balesetet a rossz átalakító. Mindenesetre az Egyesült Államokban 96 motort érint a probléma, ezeknél stabilabban működőre cserélik az egységeket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.