Felfrissítette S 1000-es sorozatát a BMW a következő modellévre. A sportmotor mellett a meztelen változat és a túragép is vérfrissítésen esett át, az eredményt pedig a kölni Intermot szalonon mutatták meg a bajorok.
A csupasz S 1000 R 998 köbcentis sornégyesének teljesítményét kicsit felpumpálták, így az eddigi 160 helyett 165 lóerőt tud. Mindeközben a súly három kilogrammal csökkent – 205-öt nyom megtankolva. Az ABS Prónak nevezett kanyar-blokkolásgátló mellett felfelé és lefelé egyaránt működő gyorsváltót is kapunk. A műszereknél a jobb olvashatóságra törekedtek. Az idomokat kicsit kisebbre szabták, így több látszik a blokkból.
Sportos vonalon az S 1000 RR kapott fészliftet. Itt teljesítmény-növekedésről nem beszélhetünk, de alapfelszereltségként kapunk DTC-t, vagyis dőlésszög-érzékelős kipörgésgátlót, amely az egyes menetprogramokban eltérően viselkedik, de külön is állítható.
A túrázók XR-je az R-hez hasonlóan erősödött: ugyanúgy 165 lóerőt tud a korábbi 160 helyett. Az ezres négyhengeres egyébként minden változatban tudja az Euro 4-es normákat. Az új felső villahídtól pedig hatékonyabb rezgéscsillapítást várnak. A színpalettát metálkékkel bővítették.