A fékkartól lett gyorsabb?

2016.10.06. 15:06

Kompresszoros sportgépeit fazonírozta át a következő modellévre a Kawasaki. A japánok a H2 és a H2R mellett egy Carbon fantázianevet viselő, sorszámozott különkiadást is piacra dobnak. Az újításokra nagyon is igaz a kitétel, miszerint az ördög a részletekben rejlik.

Ahogyan az számos motorgyártó még számosabb modelljénél megfigyelhető volt az idei Intermot szalonon, mostantól a H2-es blokkja is megfelel az Euro 4-es kibocsátási normáknak. Ezt a Kawasakinál egy új kipufogórendszerrel érték el. A futóműben az Öhlins TTX hátsó rugóstag megjelenése számít újításnak.

Az elektronikát szintén felokosították. Ez azt jelenti, hogy hattengelyes IMU-t (Inertial Measurement Unit, azaz tehetetlenségi mérőegységet) kaptak a H2-esek. A rendszer a motorkerékpár mozgását minden irányban figyeli, így egészen apró beavatkozásokra is képes a biztonságosabb motorozás elősegítése érdekében. A dőlésszöget már a műszeregységen is láthatjuk.

A felfelé és lefelé egyaránt működő gyorsváltót szintén megkapjuk, a Brembo fékkart pedig úgy lyuggatták, hogy az kedvezőbb legyen aerodinamikai szempontból. Persze az, hogy ez mennyit számít a gyakorlatban, igazán nehezen felfogható egy hétköznapi motoros léptékével.

A H2 és a H2R mellé harmadikként megérkezett a H2 Carbon is. Ez egy százhúsz darabos limitált sorozat lesz, amely szénszálas fejidomot kap és sorszámozott is lesz. Maga a fejidom egyébként utólag is kérhető lesz a H2-esekre – így mondjuk a Carbon különlegességét cseni el.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.