2016.10.06. 16:35

A Suzuki DL650 V-Strom ha nem is őskövület a piacon, de pont az aktuális generáció bevezetése után terjedtek el robbanásszerűen a különböző elektronikák. Az Euro4 bevezetése egyfajta ultimátum volt a típus számára - számítani lehetett rá, hogy legkésőbb most ősszel jön a következő generáció.

A 2017-es DL650 V-Strom és V-Strom XT külsejét hozzáigazították az ezres változathoz, így a dupla cicaszem helyett csőrt és szimpla fényszórót kaptak - így tulajdonképpen csak a küllős kerék és az alapáron járó hasidom különbözteti már meg az XT változatot.

Szintén újdonság a kétfokozatú, kikapcsolható kipörgésgátló - az egyes fokozat megengedő, hagy egy kis játékot, míg a kettes módot kimondottan esős, csúszós útra optimalizálták. Emellett megkapta a 650-es V-Strom a Low RPM Assistot, ami indulásnál megemeli a fordulatszámot, csökkentve ezzel a lefulladás esélyét, illetve bele került az Easy Start System, vagyis elég egyszer rányomni az indítógombra, az öndindító pedig utána addig köszörül, míg be nem indul a motor.

Szintén újdonság, hogy a V-Strom 650 megkapta az ezres változat műszerfalát, amivel újabb funkciók érkeztek, például a töltés-visszajelző, ami nem egy haszontalan adat, ha hosszú útra indulunk - akinek ment már tönkre távoli helyen a feszültség-szabályozója és a generátora, azt tudja, miről beszélek.

A blokkot is frissítették, új dugattyút és vezérműtengelyeket terveztek hozzá, illetve dupla pillangószeleppel látták el, ettől erősebb lett - hogy pontosan mennyivel, azt még nem árulták el. A tank keskenyebb lett, a térfogata viszont nem változott, továbbra is 20 literes, amivel teljesen reális az 500 kilométeres hatótávolság.

Az alap V-Strom új, 10 küllős öntött felniket kapott, az XT drótküllős kereke pedig csak színében változott, a korábbi fekete helyett aranyszínű eloxálást kapott az alumínium ráf. Hasznos apróság még az új, három fokozatban állítható szélvédő.

A 650-es frissítése mellett minimálisan foglalkoztak az ezres V-Strommal is. A legfontosabb változás, hogy az alap V-Strom 1000 mellett megjelent a küllős keres V-Strom 1000 XT, amik között tényleg csak a felni a különbség.

Emellett az ezres változatok kaptak egy sor elektronikai fejlesztést, amik közül leginkább a Motion Track Brake System emelkedik ki, ami a Suzuki saját kanyar-ABS rendszere. Emellett továbbfejlesztették a kipörgésgátlót, két fokozatot és a kikapcsolt állapotot ismeri, valamint megkapta a blokk a már emlegetett Low RPM Assistot és az Easy Start Systemet.