Itt a hathengeres BMW túra-cruiser

2016.10.12. 11:14

Nincs még egy olyan motorgyártó, ami annyira ügyesen jutna be a gazdagok pénztárcájába, mint a BMW. Erre a legújabb példa a BMW K 1600 B, a soros hathengeres túramotorra épített bagger, azaz oldaldobozos túra-cruiser.

Klasszikus értelemben a tipikus bagger a Harley-Davidson Road Glide: fejidom, két doboz, kényelmes üléspozíció - ennyi a recept. Ezt fejlesztette tovább okosan a Honda a Goldwing F6B-vel és a Pan European alapú CTX1300-zal, most pedig a BMW lép be a műfajba a K1600 alapjain.

Az K 1600 B a GT/GTL pároshoz képest laposabb, az utasülés például hét centivel mélyebbre került, a zárófényt beépítették a hátsó burkolatba, más a kipufogó, a hátsó sárvédő, rövidebb a szélvédő és előrébb kerültek a lábtartók.

A K 1600 B lesz a műfaj legerősebbje, a 160 lóerős blokkal gyorsulásban sokkal sportosabb motoroknak is lehet újat mutatni, a félaktív futómű, a komoly kipörgésgátló és ABS pedig az összes konkurens fölé emelik. Emellett felkerül az extralistára a rükverc, ami jól jön majd parkolásnál - nem ez lenne az első BMW hátramenettel, a K 1200 LT-hez is volt ilyen opció.

Szintén szokatlan opció egy túra-cruisernél a felfelé és lefelé is működő váltóasszisztens - kuplung és gázelvétel nélkül lehet rugdosni a fokozatokat, visszaváltásnál pedig automatikusan ad egy gázfröccsöt, persze, hülyeségnek hangzik, de súlyos függőséget okoz egy ilyen extra.

A K 1600 B-hez kapcsolódó jelmondatokból ("Grand American Touring" és "Spirit of the Open Road") ki lehet találni, hogy a típus elsődleges célpiaca Észak-Amerika, de Európában ugyanúgy kapható lesz 2017-től.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.