BRÉKING: itt az új Yamaha YZF-R6!

2016.10.13. 17:21

A Yamaha nem vacakolt, és az orlandói AIMExpón bemutatta az új YZF-R6-ot. A motor külseje követi az R1-gyel megkezdett irányt, vagyis hasonló fényszórót és éles vonalakat kapott. Viszont a forradalmi, alapoktól induló újratervezés idén is elmaradt, a műszaki tartalom esetében csak továbbfejlesztésről beszélhetünk.

A legfőbb újítás az átdolgozott futómű, az ABS, az üzemmódkapcsoló, a hat fokozatban állítható kipörgésgátló és az opcionális gyorsváltó - viszont azáltal, hogy nem szűnik meg a típus, ez is elég, hogy ismét a legütősebb hatkilós sportmotor legyen.

A LED-es fényszórókon kívül újdonság a beépített index, a légbeömlők pedig a Yamaha GP versenymotorját, az M1-et idézik. Az új idomokkal az aerodinamika is javult - 8%-ot, bármit is jelentsen ez -, illetve a korábbi 41 mm átmérőjű első telókat ez R1-hez hasonló, 43-asokra cserélték.

A fékrendszert is fejlesztették, az R1-hez hasonlóan az R6-ra is négydugattyús monoblok nyergek kerültek, amikhez 320 mm-es tárcsák tartoznak. Emellett átalakították a tankot is - nem is a méretével volt a gond, inkább az alakjával, az új állítólag jobb kapcsolatot biztosít a vezető és a motor között, illetve azzal, hogy alumíniumból készítik, 1,2 kilót faragtak le a tömegéből.

Az Euro4 kompatibilis blokk teljesítményéről még nincs adat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.