Karbonvázas Ducati 1299 Superleggera?
A Ducati valami igazán különleges dologgal készül, egyelőre csap Project 1408 néven emlegetik, és még egy microsite-ot is létrehoztak neki - amihez hozzáférést kizárólag a VIP ügyfelek kaptak - akiknél benne van a pakliban, hogy megvesznek bármit, ami drága, ritka és Ducati.
Egyelőre csak annyit tudni biztosan a titkos újdonságról, hogy valami nagyon szénszálas lesz benne - valószínű, hogy egy új Superleggera modellről van szó, egészen pontosan egy 1299 Superleggeráról.
Superleggera legutóbb a 1199-ből készült, méregdrága anyagokat mértéktelenül felhasználva lett lényegesen könnyebb a 1199 Panigalénál - 155 kiló szárazon. A lefaragott 12 kilóhoz olyan apróságokon keresztül vezetett az út, mint a hat grammal kikönnyített tanksapka. A Superleggera nem csak könnyű, de pokoli erős is lett, alaposan átdolgozták a blokkot, amiből végül 205 lóerőt szedtek elő - ez a blokk került később a Panigale R-be, ami a Superbike VB-s versenygép alapja.
Amennyire sejteni lehet, a 1299 Superleggera is méregdrága, limitált modell lesz, ám annyival tovább mennek a mérnökök, hogy nem csak az idomok, de a monocoque váz is teljesen szénszálból készül - a 1199-es SL-nél ezt magnézium-ötvözetből oldották meg.
A Ducati egyébként fürdött már be karbonvázzal, konkrétan a MotoGP-ben - a mostani jó eredményeik részben összefüggésben vannak azzal, hogy visszatértek az alumínium hídvázhoz. Sok magyarázat látott már napvilágot azzal kapcsolatban, miért jobb az alumínium - a leginkább elfogadott nézet szerint a karbonnak nem tudják olyan jól modellezni a dinamikus deformációját, nem tervezhető olyan pontosan a rugalmassága.
A 1299 Superleggera esetében ez azért nem tűnik akkora problémának, mert egyrészt ezek gyűjtői darabok lesznek, nem versenygépek, másrészt a Panigaléknak nincs hagyományos értelemben vett vázuk - amit váznak hívunk, az lényegében az első futómű felső bekötési pontja és egy légszűrőház. Kérdéses, hogy a lengővillát meghagyják-e alumíniumnak, vagy azt is karbonszálból formálják meg?
A motor minden része csúcsminőség lesz, a futóművet az Öhlins felső polcairól szedik össze - valószínűleg nem elektromos darabok lesznek, mert azok nehezek. A felnik az előző Superleggerához hasonlóan várhatóan szénszálból készülnek, és a BST szállítja be, a kipufogót pedig a Ducati Superbike versenymotorjaihoz hasonlóan egy full titán Akrapovic rendszerrel oldják meg.
A pontos teljesítményről még nincs hír, pletykálnak a gyári versenymotorokhoz hasonló technikai megoldásokról és 220 lóerős csúcsteljesítményről is. A 1299 Superleggera méregdrága lesz, 20 millió forint körüli vételárra lehet számítani, és várhatóan 2018-ban kezdik összerakni az előrendelt darabokat.
Ha a további pletykák is igazak, akkor ez lesz az utolsó Panigale változat, utána a Ducati áttér a V4-re a superbike-ok esetében. Az új Superleggerát először novemberben az EICMA-n mutatják meg a közönségnek.