Olcsóbb kompresszoros gépekben látja a jövőt a Kawasaki
Nagyobb teret kaphatnak a jövőben a kompresszoros motorkerékpárok a Kawasakinál. Erről a márka európai termékmenedzsere beszélt a Motorcycle Newsnak adott interjújában. Tsuyoshi Shibata szerint a H2 és a H2R jól mutatja, meddig képesek elmenni, ami a teljesítményt illeti. Most viszont azon van a hangsúly, hogy ezt a technikát a hétköznapibb gépekre is átmentsék.
Tavaly már bemutatták a Soul Charger és a Spirit Charger tanulmányokat, idén pedig arról is szóltak a hírek, hogy kompresszoros retró gépet terveznek. Shibata azt mondja: céljuk, hogy az átlagmotoros számára is elérhetővé váljanak a feltöltéses blokkal szerelt motorkerékpárok. Egy teljes modellcsalád épülhetne erre az elvre, így idővel jelentéktelenné válhatna a köbcenti – kisebb hengerűrtartalomból is ki tudnának hozni több lóerőt, nagyobb nyomatékot.
A menedzsert arról is kérdezték, hogy vajon a CBR600RR európai forgalmazását leállító Honda, vagy az új R6-ost bemutató Yamaha járhat-e a megfelelő úton. Shibata úgy véli, nincs általános érvényű igazság ebben a kérdésben. A szupersportgépek viszont szerinte túl drágák, hiszen inkább a versenyzés felé mozdultak el, és a 600 köbcenti körüli kategóriában is eltávolodtak a mókázástól. Ők a 650-es Ninjával inkább ezt a vonalat erősítenék.
Végül pedig a mesterséges intelligencia is szóba került. Shibata elmondta, szeretnének olyan motorkerékpárokat gyártani, amelyek kommunikálnak – lényegében beszélgetnek – a motorossal. A fejlesztőcsapaton belül Knight Rider autóját, KITT-et emlegetik példaként. Ugyanakkor gyorsan hozzátette azt is, hogy ez még nagyon távoli jövőnek tűnik számára is.