Túrarobogót mutatott be a Honda

2016.11.08. 17:23

A Honda éppen egy éve, a 2015-ös EICMA-n mutatta meg a City Adventure tanulmányt. A kaland-túra robogóról akkor nem hittük volna, hogy valaha is eljuthat a sorozatgyártásig. Idén szeptemberben azonban kiderült: tévedtünk. A japánok ugyanis bejelentették: X-ADV néven megvalósul a koncepció. Most pedig be is mutatták a végleges változatot.

Azon túl, hogy a formatervet igyekeztek a túraendurókéhoz közelíteni, a futóművet is úgy hangolták, hogy terepen – vagy legalábbis rossz úton – is használható legyen a robogó. A szabad hasmagasság 162 milliméter, a rugóút elöl 153,5, hátul 150 milliméter, ami viszonylag hosszúnak mondható. Összehasonlításképpen: a BMW most bemutatott G 310 GS-e mintegy három centivel rugózik többet. Az első felfüggesztésben 41 milliméteres, fejre állított villát találunk, a hátsó központi rugóstag előfeszítése állítható.

A 745 köbcentis sorkettest az NC750X-ből már ismerhetjük. 54 lóereje 6250-es fordulaton jelentkezik, 68 newtonméteres csúcsnyomatéka pedig 4750-nél. A blokkhoz DCT duplakuplungos automatát kapcsoltak. A menetkész tömeg 238 kilogramm, amelynek megállításáról elöl két 310 milliméteres féktárcsa gondoskodik, kétcsatornás blokkolásgátlóval. A hátsó fékről egyelőre nem szólnak a gyáriak.

Annak ellenére, hogy kemény, terepen és utcán egyaránt használható gépnek igyekeznek mutatni az X-ADV-t, a Hondánál a kényelemre is próbáltak odafigyelni. Az ülés alatt huszonegy liternyi tárolókapacitásunk van – ide akár egy krosszsisak is befér -, kulcs nélkül indíthatunk, a szélvédő öt fokozatban állítható, és kézvédőt is kapunk. A túrarobogó árazásáról egyelőre nincsenek információk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.