Visszatér a léghűtéses szörnyeteg

2016.11.09. 18:18

Újra lesz léghűtéses gép a Ducati Monsterek között. Az olaszok a milánói motorszalonon leplezték le a Monster 797-et, amely azok számára jelenthet egy viszonylag elérhető árú belépőmodellt a ducatizás világába, akiknek a mostanában a csapból is folyó scrambler vagy café racer stílus nem jön át.

Az új Monster ugyanazt a 803 köbcentis kéthengeres blokkot kapta meg, amelyet a Scramblerbe is beépítettek. Ez 8250-es percenkénti fordulaton adja le 75 lóerejét, 68 newtonméteres csúcsnyomatéka pedig 5750-nél jelentkezik. Úgy próbálták hangolni, hogy minél szélesebb tartományban álljon rendelkezésünkre elegendő erő, így 4000 és 8500 között a teljesítmény legalább 90 százalékát kapjuk. A motor teljesíti az Euro 4-es normákat is.

Az első, 43 milliméteres Kayaba-villa nem állítható, a hátsó Sachs rugóstag előfeszítése és visszarugózása viszont igen. Hátul ezen kívül kétkarú lengővillát találunk. A rugóút elöl 125, hátul 150 milliméter. A fékrendszer a Brembótól jön: elöl két 320-as tárcsához préselik a betéteket a négydugattyús nyergek, hátul pedig egydugattyúst párosítottak a 245 milliméteres tárcsához. A Bosch 9.1 MP rendszerű blokkolásgátló alapfelszereltség.

A Monster 797 jövő tavasszal kerülhet a kereskedésekbe. Az Egyesült Államokban 9300 dollár körüli összeget kérnek majd érte, ami átszámolva 2,6 millió forintot jelent. Nálunk az azonos, 803 köbcentis blokkal szerelt Scramblerek jelenleg 2,7 és 4,3 millió forint közötti összegekért vihetők haza, várhatóan valahova a kettő közé érkezik majd az új Monster is. A sorozat jelenlegi legkisebb tagjai kicsivel hárommillió fölött indulnak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.