Az Apriliánál a méret a lényeg

2016.11.10. 11:19

Az Apriliánál a jelek szerint úgy vélik, egy rendes motornál a köbcentik számítanak a leginkább. A milánói szalonra ugyanis két kilencszázas géppel készültek. Egészen pontosan a Dorsoduro és a Shiver 750-esét pöckölték fel 900 köbcentiméteresre.

Mindkét motor 896 köbcentis, kilencvenfokos hengerszögű V2-est kapott – lényegében a 750-est alakították át. A löket 56,4 milliméterről 67,4-re nőtt, teljesítményben viszont minimális a különbség. A 150 köbcentis növekedés csupán három lóerőnyi többletet hozott, így 95-öt tud a kéthengeres – ezt 8750-es percenkénti fordulaton adja le. A 82 newtonméteres csúcsnyomaték 89-re nőtt, ami 6600-nál jelentkezik.

A 900-as Dorsoduro új elektromos gázmarkolatot kapott, amelynek köszönhetően a gyáriak szerint finomabb lesz a gázreakció. A ride-by-wire rendszeren mellesleg egy kevés súlyt is megtakarítottak. A kipörgésgátló három fokozatban állítható, ki is kapcsolható. A kétcsatornás blokkolásgátló a Continentaltól jön, szintén le lehet lőni, ha valakit zavar. Az új Kayaba első villánál az előfeszítés és a visszarugózás állítható, hátul viszont csak az előfeszítésbe tudunk belenyúlni. A felnik súlyából kicsivel több mint két kilót faragtak le.

Az azonos blokkot használó Shiver mind a ride-by-wire, mind a kipörgés- és blokkolásgátló tekintetében megkapta ugyanazokat a fejlesztéseket, amelyeket a Dorsoduro is. Az elődhöz képest továbbá kisebb ráncfelvarráson is átesett: új farokidomot, oldalsó idomokat és első sárvédőt is kapott 2017-re. Az információs kijelző pedig az RSV4-ről ismert 4,3 colos TFT lett.

A két új kilencszázas Aprilia árazásáról egyelőre nincsenek információk, annyit azonban már tudni, hogy a kereskedésekbe 2017 tavaszán érkezhetnek meg.