Két kézzel mutatnak be a benzinmotoroknak

2016.11.11. 15:55

Az olasz Energica neve egyre ismertebben cseng motoros körökben. Jelenleg két modelljük van: az Ego sportmotor (ez két változatban létezik), valamint a meztelen Eva. Hamarosan egy újabb géppel bővül a villanyhajtású paletta: az Esse Esse 9 tanulmányt Milánóban mutatták be.

Az előzetes várakozásokkal (amelyek cruiserről vagy túramotorról szóltak) ellentétben  stílusában ez is inkább a nakedekhez közelít, kicsit talán a KTM Duke-ok, a Ducati Monsterek és a szintén frissen bemutatott új Husqvarnák ligájában játszhat. Műszaki szempontból ugyanakkor egyelőre szinte semmit nem árultak el róla. Mindössze annyit hintettek el, hogy az akkucsomagra kimondottan büszkék, de konkrétumokról itt sem szóltak. Az Evára mindenesetre 190 kilométeres hatótávot ígértek – ha azt meg tudják fejelni, az már jó eredménynek számít.

Az Esse Esse 9 térhálós vázat kapott, a kasznielemek pedig meglehetősen szögletesek, nem rejtik el az akksikat sem. Nyilván ízlés kérdése, hogy kinek tetszik és kinek nem: bizonyos szögből egészen jól néz ki, de egyes források egy rossz sci-fi szereplőjét vélik benne felfedezni. Az mindenesetre oldalnézetben látszik a leginkább, hogy ha tényleg el akarják adni a típust, akkor a sorozatgyártásig még van mit finomítani rajta.

A legújabb Energica végleges változata a hírek szerint jövőre már el is készülhet. Ára valahol az Eva környékén alakulhat, ami 8-10 millió forint közötti összeget jelentene.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.