Szénszálas pornó a legújabb Ducati
A Ducati legújabb sportmotorját aligha fogják tömegek összecsukni a versenypályákon. Az 1299 Superleggera igazán különlegesre sikeredett, és minden bizonnyal gyűjtői gép lesz. Megvételéhez nemcsak jó ízlésre és elhatározásra, hanem baromi sok pénzre is szükség lesz.
Nemrég még csak Project 1408 néven emlegették a Ducati új sportgépét, a milánói motorszalonon azonban végre megmutatta magát az 1299 Superleggera. A motorkerékpár egyik legérdekesebb tulajdonsága, hogy amit csak lehetett, az olaszok igyekeztek szénszálas műanyagból megoldani. Ennek megfelelően karbonszálas lett a monocoque váz, a lengővilla, az idomzat és a két felni is. Az anyaghasználattal sokat sikerült faragni az 1299 Panigaléhoz képest: a Superleggera menetkészen 190,5 kiló helyett mindössze 167-et nyom.
Maga a blokk ugyanaz az 1285 köbcentis, kilencvenfokos hengerszögű kéthengeres, mint a Panigaléban, kompresszióviszonya azonban 13,0:1 lett. Teljesítménye 215 lóerő, tehát egy tízessel több, amire versenycsomaggal még egy ötöst rá lehet dobni. Ezt a teljesítményt egyébként 11 ezernél adja le, a 146,5 newtonméteres csúcsnyomaték 9000-nél jelentkezik. Ezzel nem mellesleg ez a legerősebb kéthengeres, amit a Ducati valaha készített.
A futómű terén sem adták lejjebb: előre 43 milliméteres, fejreállított és teljesen állítható Öhlins FL 936-os villa került, hátra pedig szintén az Öhlinstől jött a TTX36, titánrugóval. A rugóút elöl 120, hátul 130 milliméter. A megállásról elöl két 330-as tárcsa gondoskodik, amelyekhez Brembo Monobloc M50 rendszerű négydugattyús nyereg préseli a betéteket. A 245-ös hátsó tárcsához kétdugattyús nyereg tartozik. A kanyar-ABS alapfelszereltség. Az idei ősz nagy slágerét, a hattengelyes tehetetlenségi mérőegységet a Superleggera is megkapta.
Mindössze ötszáz darab készül a különleges Ducatiból, ami nyilván önmagában is utal arra, hogy nem lesz olcsó. Valóban nem lesz: az európai árak 83 ezer euró körül mozoghatnak, ami átszámolva bő 25 millió forint.