Ez lesz a legkeményebb terep-Yamaha?

2016.11.14. 14:32

Az XT600Z Ténéré ihlette a Yamaha legújabb tanulmányát. A milánói motorszalonon leleplezett T7 egy kemény célszerszámnak tűnik az első fotók alapján. Vélhetően túl sokat nem változtatnak már rajta a sorozatgyártásig.

A T7 technikája az MT-07-esen alapul, azonban míg a Tracer kimondottan túrásított változat, ez egy rendes enduró lesz. Az ezekben megismert 689 köbcentis sorkettes blokkot kapja meg, azonban azt kimondottan terepezésre hangolják. Azt egyelőre nem tudni, hogy a 74 lóerős teljesítmény és a 68 newtonméteres csúcsnyomaték emiatt mennyire változik. A benzintank alumíniumból készült, az idomok szénszálas műanyagból. Az első futómű a Kayaba terméke, a kipufogót pedig kifejezetten a T7-re szánta az Akrapovic.

A fejlesztésben komoly szerepet vállalt a franciaországi Yamaha Rally Team, az olasz kutatás-fejlesztési részleg és a holland GK Design is. A cél az volt, hogy szembe menjenek azzal a trenddel, mely szerint a mostani túragépek elsősorban aszfaltra összpontosítanak. Elsőre úgy tűnik, ez sikerült is, a T7 komoly terepezésre is kiváló eszköz lehet.

Bár a motorkerékpár nagyrészt már most is érettnek tűnik a sorozatgyártásra, a végleges verzióra azonban még várni kell. Egyelőre az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy 2018-ra érkezik meg a kereskedésekbe a koncepción alapuló szériamodell.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.