2016.11.14. 15:40

Több terepes gépét is felfrissítette a következő modellévre a Honda. A CRF250L formája ezzel a módosítással közelebb került a nagyobb testvérhez, a CRF450R-hez, motorja pedig már teljesíti az Euro 4-es normákat. Új, digitális műszeregységet kapott, a blokkolásgátló pedig az alapfelszereltség részét képezi.

A 249 köbcentis egyhengeres most 25 lóerő és 23 newtonméter körül tud: a teljesítmény maximumát 8500-nál, a csúcsnyomatékot pedig 6750-nél adja le. A 7,8 literes üzemanyagtank kicsinek hangzik, de az ígéretek szerinti háromliteres fogyasztás mellé már nem is olyan rossz. Az acélvázat és a Showa futóművet változatlanul hagyták.

Nagy, bandzsa légyszemeivel néz ránk a japánok másik 250-es újdonsága, a CRF250 Rally. Az alapok - beleértve a motorblokkot is – többnyire megegyeznek a CRF250L-ével. A benzintankot ugyanakkor nagyobbra, 10,1 literesre cserélték, ezzel a gyáriak szerint 320 kilométert mehetünk. Előre 44 milliméteres fordított Showa villát szereltek, hátra központi rugóstagot és alumínium lengővillát. A kerékméret elöl 21, hátul 18 colos. A Rally ülésmagassága 895 milliméter, vagyis két centivel nagyobb, mint az L-é.

Míg a két negyedliteres már a kereskedésekbe is kerül jövőre, addig az Africa Twin Enduro Sports még csak tanulmányként létezik. Saját kategóriájában a legterepképesebb motorkerékpárnak ígérkezik, amely a súlycsökkentés jegyében az egyhengeres CRF-ektől kapott alkatrészeket – igaz, a részletekről szűkszavúan szólnak a gyáriak. Az alap-Africa Twinhez képest agresszívabb megjelenést kapott, fényszóróját szigorúbbra húzták. Átszabták kicsit az idomokat és a szélvédőt is. A dakaros stílusú Africa Twinből egy-két éven belül lehet sorozatgyártású modell.