2016.11.15. 16:28

Három új gépet is kiállított a milánói motorszalonon a Kawasaki. A zöldek feltámasztottak többek között egy évtizedekkel ezelőtt használt típusjelzést: újra létezik motorkerékpár Z650 néven. Ez nem más, mint a kölni Intermoton bemutatott Ninja 650 lecsupaszított változata. Stílusában az elődnek tekinthető ER-6-tól eltávolodva inkább a Z-s gépekhez igazodik az újdonság.

A Ninjában is látott 649 köbcentis blokk 70 lóerő körül tud, ehhez pedig 185 kilós tömeg társul. Teljesíti az Euro 4-es normákat is. A hangolás során a hangsúlyt a kis és közepes fordulatszám-tartományra helyezték. Kapunk továbbá csúszókuplungot is. A japánok könnyű kezelhetőséget ígérnek, a 790 milliméteres ülésmagasság pedig az alacsonyabb motorosoknak is ideális lehet.

A másik új Z-s Kawasaki a Z900. Ennek térhálós acélcső vázába egy 948 köbcentiméteres sornégyest faragtak bele. A 125 lóerőhöz 210,5 kilogramm társul, ezt a blokkot viszont inkább nagy fordulatra hangolták. A váltó hatgangos: az első öt sebesség rövidebb, a hatodik pedig afféle overdrive. Itt is megkapjuk a csúszókuplungot.

A Versys-paletta egy kisköbcentis motorkerékpárral bővült, a Kawasaki harmadik újdonsága ugyanis a Versys-X 300. A háromszázas Ninja 296 köbcentis sorkettesével szerelik. 39 lóerő és 27 newtonméter jut a 170 kilós tömegre. A Nissin fékekhez blokkolásgátló is tartozik már alapáron, és itt is megvan a csúszókuplung. Elöl 41 milliméteres villa kapott helyet, hátul Uni-Trak monoshock rugóstag.

A Versys-X 300-ból két felextrázott kivitel is kapható lesz. Az Urbannal többek közt kézvédőket, középsztendert és 30 literes dobozt, az Adventure-rel motorvédőt, középállványt és két 17 literes túradobozt kapunk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.