2016.11.16. 16:48

A Fantic motor itthon mérsékelten ismert márka, az olasz cég jelenleg kevés köbcentivel gyárt szupermotókat és endurókat, az EICMA-ra viszont igen látványosat gurítottak, a márka hőskorához, a 70-es évekhez nyúltak vissza.

A Fantic Caballero 500-ba egy 449 köbcentis, négyütemű, vízhűtéses egyhengerest építettek - a 43 lóerős blokk eredetileg egy enduróé lehetett, de a származását egyelőre nem sikerült kideríteni - a saját fejlesztés nagyjából kizárható, hiszen a Fantic-nak 250-esnél nagyobb blokkja jelenleg nincs.

Friss: olvasónk, Gábor kitúrta, hogy valószínűleg egy Zongshen RX4 blokk került bele, ami elég olcsó motyó, Alibabán pl. 900 dollár körül vesztegetik. 

A Caballero 500 két változatban várható, az egyik egy Scrambler, amibe elölre 19-es, hátra 17-es kerék kerül, míg a Street Trackerben mind a kettő 19 collos lesz. A váz klasszikus, régi stílusú acél bölcsőváz, a lengővilla viszont alumíniumból készül. A futómű egyértelműen modern, hátra központi rugóstag került, elöl pedig látványos, fordított teleszkópvilla tartja az úton a kereket - ráadásul elöl-hátul állítható a rugóelőfeszítés és a csillapítás.

A magasra húzott, dupla kipufogót az Arrow szállítja, a tank 15 literes, a váltó pedig hatfokozatú. Ha pedig valaki embertársai előtt beszélne róla, akkor érdemes figyelnie a típus helyes kiejtésére: bár a Fantic Motor olasz gyártó, a Caballero viszont spanyol szó - jelentése: lovag - ezért kábájjérónak illik mondani.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.