Elkészült az angolok V4-es sportmotorja

2016.11.17. 10:20

Szinte el sem hiszem: hosszú ígérgetés és beetetés után végre itt a Norton V4 RR, a brit gyártó 1200 köbcentis, 72 fokos hengerszögű V4-es blokkal szerelt, 200 lóerős sportmotorja.

A V4 RR egyik különlegessége, hogy teljesen házon belül fejlesztették, így a fullos elektronikai csomag is a Norton saját munkája: van benne kipörgésgátó, egykerekezés-gátló, rajtautomatika, tempomat, mindkét irányba működő gyorsváltó és adatrögzítő. A műszerfal egy 7 collos, nagy felbontású kijelző, ami a hátrafelé néző, beépített kamera képét is meg tudja jeleníteni.

A váz és az egykarú lengővilla alumíniumból készült, és állítható a kormánynyak szöge, vagyis elég komoly szinten bele lehet nyúlni a motor geometriájába. Az idomok szénszálas műanyagból készülnek - a tükrös, krómozott fényezés csak egy opció a fényezésre.

A futóművet az Öhlins szállítja, elöl egy TTXGP teleszkópvilla, hátul egyx NIX30-as rugóstag intézi a kerekek úton tartását. A V4 RR egyébként nem lett nehéz motor, mindössze 179 nyom szárazon - nem egy 1299 Superleggera, de az ezres négyhengeresekkel tartja a lépést.

Az alap V4 RR körülbelül 9,6 millióba kerül, és 500 darabot gyártanak belőle, illetve lesz egy spécibb, SS változat, nagyjából 15,2 milliós áron - azonban még nem világos, a vételáron kívül mi lesz a különbség a kettő között.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.