Nemcsak nagy durranásból áll a világ

2016.11.18. 17:54

Az elmúlt évek talán leggazdagabb termését láthattuk az idei milánói motorkiállításon. Az igazán nagy durranásnak számító gépek mellett azonban több megbúvó modellt és számos frissítést is láthattunk.

BMW

A bajorok például a K 1600 GTL-hez is hozzányúltak: átszabták a hatalmas túragép idomait. Ettől a lépéstől kedvezőbb időjárás-védelmet remélnek, mind az utas, mind pedig a vezető számára. Emellett a túradoboz, valamint a Dynamic ESA félaktív futómű is alaptartozékként jár.

Nemcsak 1600, hanem 800 köbcentiben is újított a BMW. Az F 800 GT és az F 800 R egyaránt megfelel az Euro 4-es kritériumoknak. A ride-by-wire-rel együtt alapáron is kapunk két menetprogramot: az utcait és az esőst. Kis pluszért Dynamic-móddal bővül a rendszer. Az R-hez kérhetünk magasabb kormányt és alacsonyabb ülést is.

CFMoto

A kínai CFMoto a 650-es gépek palettáját bővíti a 650MT-vel. A sorkettes blokk 72 lóerőt és 61 newtonmétert tud. 18 literes tankja katalógus szerint 400 kilométerre elegendő üzemanyagot fogad be. Az első villa fordított, az ülésmagasság opcionálisan 820 vagy 840 milliméter.

Honda

Nagyon bitang lett a Honda CB1100TR tanulmány. A flat tracker stílusú gép – ahogyan a nevéből kikövetkeztethetjük – a CB1100 alapjaira épült, az 58-as rajtszám pedig a tragikus versenybalesetben elhunyt Marco Simoncellinek állít emléket.

Megújult 2017-re a CBR650F és a CB650F is. A 649 köbcentis blokk kicsivel erősebb lett, így már 91 lóerőt ad le 11 ezres fordulaton. Lecserélték az első villát és a Nissin fékeket is. Míg előbbi motorkerékpár idomos, addig utóbbi annak meztelen változata.

Moto Guzzi

Az olaszok nemcsak a V7-hez nyúltak hozzá a következő modellévre: a V9-eseken is finomítottak. A Roamer üléspozíciója változott, a lábtartók 10 centivel hátrébb és 3,5 centivel magasabbra kerültek. Az ülés új, magassága 785 milliméter. A Bobbernél a lábtartó helye ugyanígy változott, az ülés párnázását módosították.

Moto Morini

A kézzel készített Corsaro ZZ már megfelel az Euro 4-es követelményeknek. Ami első ránézésre látszik, az az új Zard kipufogó. A Brembo fékekhez Bosch blokkolásgátló is jár, APTC csúszókuplungot, ledes lámpákat és színes kijelzőt is kapunk.

Yamaha

Átdolgozta a Tmax kaszniját a Yamaha. Az idomzat változásain kívül ledes világtótesteket is kapott a nagyrobogó, az 530 köbcentis blokkon viszont nagyon sokat nem módosítottak. A kipufogórendszer változott, és mostantól a Tmax is teljesíti az Euro 4-es követelményeket. Kapunk YCC-T ride-by-wire gázmarkoaltot, új aluvázat, könnyebb kerekeket. Megnőtt az ülés alatti tárolórekesz kapacitása, az analóg műszerek közé pedig egy LCD-kijelzőt is beszúrtak. Az új Tmaxból készül sportos SX és luxus DX változat is. Mindhárom kivitel márciusban kerül a szalonokba.

Zero

Az elektromos motorkerékpárjairól ismert Zero a hatótávnövelésre helyezte a hangsúlyt. Az opcionális Power Tank segítségével már akár 170 kilométert is megtehetünk egy töltéssel. Emellett a szíjhajtáson is dolgoztak: szélesebb, szénszálas szíjat kaptak a Zerók. A 2017-es modellek már ebben a hónapban kaphatók lesznek.