Veszedelmesen jó lett az átépített BMW G 310 R

2016.11.24. 10:33

A japán BMW Motorrad és a Takashi Nihira által vitt Wedge Motorcycles közös munkájának eredménye ez a nagyon finom G 310 R street tracker. A japán motorépítés hosszú évek óta a szakma csúcsát jelenti, és ez a mostani alkotás is bár rettenetesen egyszerűnek tűnik, ha jobban megnézzük, rengeteg munka volt vele.

A G 310 eleve nem tökéletes alap, hiszen nagyon sok minden eleve máshogy van rajta, mint megszoktuk - például ott a hanyattlökött blokk, amiből szokatlan módon, hátrafelé állnak a kipufogószelepek, így a leömlők is hátrafelé jönnek ki belőle. És sok ilyen apróság dolgozik a klasszikus kinézet ellen.

Nihira mester első lépésként megszabadult az eredeti kerekektől, és nagyobb átmérőjű, dirt track felniket szerelt be a helyükre. Ezzel együtt cserélte is a fékrendszert, a széles lyuggatott féktárcsákat, tömör, kisebb átmérőjűekre cserélte.

A legnagyobb munka minden bizonnyal a vázzal és a lengővillával volt, ezeket ugyanis teljesen átalakította, a rugóstag pedig a kisméretű tank alá került. A vízhűtő elhelyezése viszont láthatóan neki is gondot okozott. Végül teljesen disszonáns módon a motor bal oldalára került - ha van béna része a munkájának, ez mindenképpen az.

A eredmény viszont cseppet sem lett béna, sőt, nagyon kellemes a szemnek, nagyon jók az arányai, és ügyesen sikerült megoldani a kipufogót is - a cső egyszerűen körbefonja a lengővillát.

Bár ez egyszeri műalkotás, hátha szöget üt a BMW menedzsereinek a fejébe: ha már ennyire megy a retró, és minden, amire csak hunyorogva is rásüthető a scrambler jelző, lehet, hogy érdemes lenne megpróbálni a műfajt 1200 köbcentinél kevesebbel is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.