A kínai robogók öt-tíz év után kérik a nagy javításokat

2017.01.04. 16:55

Az alkatrészeladásokból tisztán kirajzolódik, hogy a kínai ötven köbcentis robogók öt-tíz éves korukban kezdenek nagyobb javításokra szorulni. Az előző évhez képest ezen évjáratoknál 40 százalékkal nőttek az alkatrészek eladásai, vagyis a tulajdonosok inkább megjavítják őket, mint lecserélik.

P1120617

Jó hír, hogy egyre többen választják a drágább, de jobb minőségű alkatrészeket - ezekből 15 százalékkal többet adtak el, mint a korábbi években. A nagy forgalmazók szerint emögött a sok csalódás áll, amit a hitvány alkatrészek okoztak, és egyre többen döntenek az ellenőrizhető származás és a garancia mellett.

Jelentős eltérés látható a főváros és a vidék között, Budapesten sokkal inkább a 125-ös vagy nagyobb robogók mennek, míg vidéken töretlen a kisebb, rendszám nélküli robogók sikere. A statisztikák szerint a fővárosban nem csak a járművekre, de a karbantartásukra is többet költenek.

A nagymotor piac egy év alatt körülbelül 6%-ot növekedett, míg a sportcélú terepmotorokból egyre kevesebb fogy - bár ez utóbbit elég nehéz pontosan megítélni, hiszen kizárólag az importőrök önbevalláson alapuló statisztikáira hagyatkozhatunk, amiben nincsenek benne az áfa nélkül, külföldről behozott darabok.

Olaszból behozva sem tuti vétel az összes
Olaszból behozva sem tuti vétel az összes

A használt import is átalakulni látszik, egyre kevesebb használt robogó jön Olaszországból, ennek két oka van. Az egyik, hogy a kinti árak nagyjából megegyeznek a hazaiakkal, illetve régiós verseny alakult ki az olasz használt piacért, a magyarok mellett a románok, a lengyelek is versenyt futnak a jobb vételekért, ez pedig felverte az árakat.

Ezek mellett tombol a retróhullám is, évről évre egyre többen újítják fel a fészerben rozsdásodó szoci motorokat is. A Simson továbbra is hatalmas sláger, nem csak nálunk, hanem Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban is.