Az európai motorok új fénykorát éljük

2017.01.17. 12:16

2016-ban jó volt európai motorgyártónak lenni. Sorban hozzák nyilvánosságra a jelentéseiket, és elég biztató, hogy szinte csak rekordokról számolnak be.

2017-Ducati-Multistrada-950-01

Ha valaha is kételkedtünk volna a Ducati és az Audi összeborulásában, a tavalyi év egyértelműen bizonyította, hogy jó döntés született, amikor a németek átvették az irányítást. Összesen 54 809 Ducati talált gazdára 2016-ban, ami elég szép eredmény, tekintve, hogy a 400-as Scramblert leszámítva teljesen hanyagolják az alsóbb szegmenseket. Nőtt az érdeklődés a Multistrada iránt, a frissítést követően 16%-ot ugrottak az eladások, de a Hypermotard 939-et is szerették a népek (+15%), és az XDiavel is beváltotta a reményeket.

Nagyot aratott a Scrambler almárka, 15500 darab ment el belőle, viszont valószínűleg csökkent a Monsterek iránti kereslet - ezzel magyarázható, hogy összességében csak 1,2%-os volt a növekedés 2015-höz képest.

2017-BMW-R1200GS-Rallye-18

A BMW is rekordot állított be, 145 032 darab motort adott el, ami 5,9%-os növekedést jelent - ha sikerül tartaniuk a terveket, 2020-ra átlépik a 200 ezer darabos határt. Nem lehetetlen, 2010-ben még csak 98 ezer motor tudtak rámelegíteni az ügyfelekre.

A legnagyobb sláger még mindig az R 1200 GS és a GS Adventure, majd jelentős lemaradással fej-fej mellett következik az RT és az S 1000 RR. Jól mentek az XR-ek is, az S 1000 R iránt viszont csökkent a kereslet.

A Triumph és a KTM szintén jól szerepeltek 2016-ban - az ő pontos számaik még nem érkeztek meg, de mind a két gyártó rekordeladásokat ígér. Az ünneplésből egyedül az MV Agusta marad ki: ők örülnek, ha sikerül elkerülniük a csődöt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.