Harley, ami fekszik az európai ízlésnek

2017.03.09. 11:28

Mintha keresztezték volna a Sportster XR1200-at és a kis Street 750-et, nagyjából így írható körül legegyszerűbben a Harley új belépő modelljét, a Street Rod 750-et. Érezhetően az európai piac igényeinek megfelelően szabták át, a vagány dirt trackes külsővel és a ránézésre igényesebb futóművel az XSR700 célközönségéből szakítanának ki egy darabot, vagyis olyan stílusos motorokra fogékony fiatalokat, akiket nem érdekelnek a Harley-k klasszikus értékei.

A Street Rod 750 új dizájnt kapott, egyedül a váz és a tank maradt érintetlen, más lett a futóműve, a felni, a gumi, a sárvédő, a lámpa, a fék - nagyjából minden. A tankot közelebb vitték a váznyakhoz, amitől a vezető súlypontja is előrébb helyeződik, ettől jobb lett a motor irányíthatósága.

A cruiseres Street 750 geometriáját is át kellett szabni, hogy a sportosabb, dirt track formavilággal is működjön, az eredetilg 32 fokos villaszöget meredekebb 27-re módosították, rövidebb lett az utánfutás, viszont magasabb lett a szabad magasság, amire még rátesznek a hosszabb rugóutak is. Megnyújtották a lengővillát, így már hátra is befért egy 17-es kerék (a Street 750-nél 15-ös volt), a kétoldali gátlókat pedig látványosabb, gáztartályos darabokra cserélték.

Az hagyományos első futóművet is kidobták, és 43 mm-es fordított telókat tettek a helyére, az eredeti szimpla tárcsaféket két 300-as váltotta, és érdemes megnézni az öntött felniket, ezek azért már egészen más szintet képviselnek, mint a Street 750 hétküllős kerekei.

A blokkot is továbbfejlesztették, nyolc százalékot növeltek a nyomatékán, illetve szélesebb tartományban kimotorozható lett az elődhöz képest, a piros zónát 8000-ről 9000-re tornászták fel, ami a csúcson 18 százalék teljesítménynövekedéssel jár együtt - 68 lóerőt tud 8750-nél és 64 Nm nyomatékot 4000-nél.

Ehhez át kellett alakítani a légszűrőt, dupla fojtószelepsor került a szívócsatáronába, nagyobb szelepemelésű vezérműtengelyeket kellett beépíteni és 12:1-re emelték a kompressziót.

A műszaki fejlesztésekhez hasonlóan a dizájnmegoldások is előrelépésnek tekinthetők, a ledes zárófény, a kormányvégtükrök és a dirt track faridom egyaránt jót tesz a Street Rod 750 megjelenésének.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.