Eljött a kétüteműek evolúciós ugrása

2017.03.20. 13:22

A kétütemű motorokat néhány kivételtől eltekintve eddig elkerülte az elektronikus befecskendezés - egyszerűen nem volt indokolt. Mivel jellemzően offroad sportgépek és 50-es segédmotoros kerékpárok készülnek már csak két ütemű blokkal, nem volt fontos az üzemanyag-ellátás továbbfejlesztése. Különc gyártók, például a spanyol Ossa készített már injektoros 2T endurót és triálmotort, de nagy szériában eddig ismeretlen volt a megoldás a motorkerékpároknál. Eddig.

Azt lehetett tudni, hogy a KTM-nél már régóta fiókban a technológia, de csak a napokban jelentették be, hogy a 2018-as kétütemű enduróik már injektorral (Transfer Port Injectionnek hívják, a modellek neve végére ezért a TPI betűsor kerül majd) készülnek - ezeket idén májusban fogják leleplezni.

Első körben a 250 EXC és a 300 EXC kapja meg a TPI-t, illetve az amerikai és kanadai piacon a 250 XC-W endurókrossz modellt látják el vele. A befecskendezés nem csak kedvezőbb fogyasztást és magasabb teljesítményt hoz, de feleslegessé teszi az olaj bekeverését - külön olajozás kerül bele, akárcsak a kerék feltalálása után gyártott összes robogóba.