Első versenyén dobogóra állt a Ducati Superleggera
Pár nappal azután, hogy elkészült az első, méregdrága Ducati 1299 Superleggera, egyből látványos eredményt hozott a kínai superbike bajnokságnak tekinthető Pan Delta Series-en.
A zuhai versenypályán szabadkártyával a Ducati tesztpilótája, Alessandro Valia állt rajthoz a tulajdonképpen Superbike VB-s specifikációjú Superleggerával. Valia hamar megfutotta a harmadik legjobb időt a kvalifikáción, aztán a pozícióját őrizve harmadik lett az első versenyen, aztán a második futamot elmosta a heves eső.
Bár szépen hangzik, hogy első versenyén dobogón végzett a Superleggera, érdemes hozzátenni, hogy az európai bajnokságokhoz képest a Pan Delta Series amolyan vakok és gyengénlátók bajnoksága, a műszaki kiírás hiába hasonlít nagyon az világbajnokságéra, a pilóták és a verseny színvonala messze-messze elmarad az IDM-től vagy a BSB-től.
A Pan Deltán két osztály van, az Open A, ahol bátran bele lehet nyúlni a módosításokba, míg az Open B nagyjából stock motort vár el. A Superleggerával az Open A-ban indultak, hogy bizonyítsák a versenyképességét.
A Ducati 1299 Superleggera valószínűleg gyári állapotban is drágább a Pan Delta Series felkészített versenymotorjainál, ez az első olyan széria motor, ami szénszálas vázzal, lengőkarral, segédvázzal és kerekekkel készül. A blokkját 215 lóerőre húzták fel, ezzel ez a legerősebb kéthengeres szériamotor, amit valaha gyártottak, és mindössze 500 darab készül belőle.