Egy kilóval könnyebb lett a KTM RC390 kormánya

2017.04.06. 12:08

A KTM versenyrészlege elkészítette az RC 390 CUP új opciós extráját, a verseny-kormánycsutkát. A CUP változatok jelentősen eltérnek az utcai RC390-esektől: teljesen állítható futóművel, Akrapovic kipufogóval, felhajló fék- és kuplungkarral, versenylábtartóval és pályaidommal készülnek, féklámpa, index, visszapillantó, utasülés és rendszámtartó nélkül.

2016-ktm-motoamerica-cup-usa-cut.png

A kormányszett minden alkatrészt tartalmaz, a bilincsektől kezdve a mart befogókon át a 260 mm-es alumínium kormányrudakig. Tartozik hozzá új fém fékcső, amit a kellő hosszra lehet igazítani, illetve új gázbovden, valamint jár az új kormány-végütközőt, amivel megakadályozható, hogy esésnél odacsukódjon a kéz a tank és a kormányvég közé.

A fejlesztők szerint az új, állítható kormánnyal jobb kapcsolat érhető el a motorral, több visszajelzést lehet felvenni az első kerékről, viszont kimondottan versenypályás használatra való.

Az új kormány egy kilóval könnyebb a szériánál, és mivel minden elem külön csavarozott, egy kiadós esés után villámgyorsan helyreállítható, ha előtte betáraztunk a külön-külön is kapható elemekből. Ha eddig nem lett volna világos, kimondottan versenyzéshez tervezett motyóról van szó, ennek megfelelően drága: a komplett készlet 170 ezer forint.