Elkészült minden idők legdurvább BMW sportmotorja

2017.04.19. 15:15

A BMW leleplezte a csúcs-sportmotorját, a HP4 Race-t. A mindössze 750 példányban készülő szénszálas rettenet kapcsán nem túlzás versenykész modellről beszélni, és nem csak amolyan terek-utcák bajnokságok szintjén kell ezt érteni, a HP4 Race elektronikája és futóműve megfelel annak a szintnek, amit a Superbike VB-n a gyári csapatok használnak.

A Race szénszálas váza pedig meg is haladja azokat, és a tömege is döbbenetes, mindössze 7,8 kiló, vagyis a komplett motor teletankolva, utcára kész állapotban is csak 171 kilót nyom, ezzel csak egy kicsit nehezebb a MotoGP versenygépeinél, és lényegesen könnyebb a Superbike VB-s motoroknál. A váz mellett a kerekek is szénszálból készültek, ami harminc százalékos súlycsökkentést jelent a kovácsolt könnyűfém versenyfelnikhez képest. 

A futóművön sem spóroltak, a villa egy külső gáztartályos Öhlins FGR300, a központi rugóstag pedig egy Öhlins TTX36 GP - azaz a svéd futómű-specialista aktuális csúcsmodelljei, azonos azokkal, amit a Superbike VB-n és a MotoGP-ben is használnak - ugyanez a Brembo GP4 PR fékekre is igaz.

Az alap S 1000 RR-től eltér a lengővilla is, aminek a kialakítása szintén a Superbike versenymotorokat követi, túlzás nélkül állíthatjuk, hogy kész versenymotort ad a BMW. A teljesítmény szintén nem hétköznapi, 215 lóerőt tud 13 900-as fordulaton - a maximális fordulat is nőtt, az RR-nél még 14 200-nál volt a tiltás, a Race 14 500-ig pörög.

A váltót szintén versenyzésre hangolták, rövidebbek az áttételek, de nem kell a végsebesség miatt aggódni, különböző méretű lánckerekek járnak a típushoz, így minden pályához hozzá lehet hangolni a végáttételt.

A teljes elektronikát hozzáigazították a motor képességeihez, amihez az is hozzátartozik, hogy a segédberendezések súlyát is csökkentették. A datalogger mellett a vezetőt állítható kipörgésgátló, motorfék-kontroll, egykerék-gátló, ráadásul ezek külön-külön programozhatók. Mivel versenymotorról van szó, került bele rajtautomatika és bokszutca-limiter is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.