Fritz Egli az 1960-as években szerzett nevet, amikor a svájci nemzeti bajnokságot megnyerte egy 1000-es Vincenttel, amilyhez maga tervezte a vázat - a győzelmet is ez utóbbinak tulajdonította, nem a vezetési tudásának. Egli 20 év alatt szinte minden nagyobb gyártó motorjához tervezett vázat, majd visszavonult. Manapság ha felbukkan egy-egy Egli vázas Kawasaki vagy Honda, mindig csillagászati árakat fizetnek érte. Most harminc év kihagyás után ismét Egli nevével motor, aminek az építésében aktívan részt is vett az idén 80 éves mester.
Az Egli Fritz W.1300 eredetileg egy Yamaha XJR1300 volt, de végül csak a blokk, a kipufogó és a hátsó gátlók maradtak meg belőle. A szigorú homológizációs szabályok miatt a négyhengereshez nem nyúltak, az maradt 98 lóerős és 107 Nm nyomatékú.
A lényeget jelentő merevített váz acélból készült, és bár három centivel magasabb az eredetinél, a villaszög és a tengelytáv gyakorlatilag nem változott. Az Egli hagyományoknak megfelelően a váz egyben olajtartály is, a tank alatti, vastagított felső csőbe került a kenőanyag - már a legendás Egli-Vincenten is ezt a megoldást használták. Ezen felül új a lengővilla is, amit egy extra kitámasztóval tettek merevebbé.
A futómű az Öhlinstől származik, a fényszórók, a kormánycsutkák és a lábtartók az LSL-től, míg a felniket a Kineotól vásárolták be. Fékből sem érték be a gyárival, a supermoto és endurance versenyekről ismert Beringertől kínálatából kerültek elölre a hatdugattyús nyergek.
Az alumínium tank kézzel készült, ahogyan az ülés és a sárvédő is, a kész motor pedig 208 kilót nyom, ami 32-vel kevesebb a széria XJR1300-nál. Az Egli Fritz W.1300-ból mindössze hat darab készül, amiből öt már most elkelt, egyenként nagyjából 15 milló forintos áron. Alexander Frei, az Egli Motorcycles igazgatója megígérte, jövőre előállnak egy új modellel, amelyből már többet fognak gyártani.