Alapjaiban lesz új a BMW F 850 GS

2017.04.27. 13:53

A BMW hamarosan bemutatja az új F 850 GS-t, hogy szakítsanak egy kicsit abból a szegmensből, ahol jelenleg a Honda Africa Twin és a Ducati Multistrada 950 a sikertermékek. A túraendurók piaca még mindig hasít, érdemi növekedést viszont nem az 1200-as hegyomlások, hanem az egy számmal kisebb, 1000 köbcenti körüliek mutattak.

Forrás: motorcyclenews.com
Forrás: motorcyclenews.com

Erre reagál a BMW az F 800 GS utódjával, amit egyelőre F 850 GS-nek hív a külföldi sajtó. Az F sorozat utolsó nagy modellváltása 2011-ben volt, és bár 2016-ban frissítettek rajta, arra főleg az Euro4 bevezetése miatt volt szükség.

A hírek szerint plusz ötven köbcentit kap a 2018-ban érkező következő generáció, és feltehetően szakítanak az eddigi gyújtásrenddel, várhatóan 270 fokkal elékelt hajtókarcsapokkal jön. A teljesítménye várhatóan 100 lóerő lesz, vagyis 15-tel több az aktuális 800-asnál, így nagyjából egy szinten lesz a Triumph Tiger 800-zal (94 LE), az Africa Twinnel (93 LE), a kis Multistradával (113 LE) és a készülő 790-es KTM Adventure-rel.

Az F 850 az alapjaitól újratervezett motor lesz, nem csak egy szimpla továbbfejlesztés, erről árulkodik, hogy a blokk bal oldalára került a lánckerék kihajtása. Teljesen újnak tűnik a váz is, a korábbi térhálós acélcsőváz helyett a 850-esnél már alumínium hídvázat használnak, az első villa is új - bár szemre nagyjából megegyeznek a rugóutak a kifutó 800-assal.

Jó hír, hogy megőrzik a 21-es első és 18-as hátsó kerékméretet, de újak a kerékagyak, a féktárcsák, és a peremküllős felnikből arra következtethetünk, hogy az 1200 GS-hez hasonlóan a 850-esre is belső nélkül mennek fel az abroncsok.

A részleteket nézegetve látszik, hogy elektronikában is felzárkóztatják az F 850-et, megkapja például a markolat melletti kis tekerentyűt is, amivel az 1200-asoknál a menüben lehet mászkálni - valószínűleg azért, mert további funkciókkal fejelik meg, például állítható kipörgésgátlóval is üzemmódkapcsolóval. Ezek mellett az opciós listára kerül a tempomat és a gyorsváltó.

A gyártásra kész változatot valószínűleg már ősszel láthatjuk valamelyik nagy kiállításon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.