Újra nekifutnak a wankeles motorkerékpárnak

2017.05.05. 17:07

A Wankel motoros motorkerékpár nem új ötlet, talán a Suzuki RE5 a leghíresebb példa erre a szokatlan felállásra. Ahogyan az autóknál, a kétkerekűeknél sem vált be a koncepció, az elképesztő karbantartásigény miatt elvetették az ötletet. Most viszont úgy tűnik, hogy a franciák leporolnák.

furion

A Furion Motorcycles egy wankel-hibrid koncepción dolgozik, a Fourion M1-ben ugyanis egy bolygódugattyús, 125 lóerős blokkot kombinálnának egy villanymotorral, a kettő együtt 180 lóerőt tudna.

654 köbcentis, két tárcsás Wankel blokk nyomatéka 105 Nm lenne, de a villanymotorral együtt elképesztő, 205 Nm állna a vezető rendelkezésére. A tervek szerint a motor súlya így is 210 kiló alatt maradna, vagyis nem térne el a hyper nakedek átlagától. A 16 literes tank a tervek szerint a hibrid rendszerrel megtámogatva 400 kilométeres hatótávot adna ki. A motoron két beállítás közül választhatna a felhasználó, egy Sport és egy Long Range között, attól függően, hogy a 180 lóerőt vagy a 400 kilométert használná ki.

Ahhoz, hogy mindez összejöjjön egy sportos naked bike-on, ahhoz szükség van okos mérnöki megoldásokra. A Wankelre a kompatksága miatt esett a választás, ráadásul kevés köbcentivel is elég jó teljesítményt lehet kicsikarni belőle. A villanymotor az első lánckerékhez csatlakozik, az öt darab lítium-ion akkumuláotr pedig ez ülés alá kerül.

A térhálós vázat acélcsövekből hegesztik, a fordított, 43 mm-es belsőcső-átmérőjű első villa minden paraméterében állítható, a hátsó gázos rugóstagon pedig az előfeszítés mellett szintén tekergethető a húzó- és a nyomófokozati csillapítás is. A Furion még nem említett dátumot, hogy mikor készülnek el az M1-gyel.