A kétüteműek túlélnek

2017.05.18. 06:55

A KTM bemutatta a már beharangozott injektoros kétütemű enduróit, amik egy régóta várt áttörést hoztak el. Egyelőre két modell kapta meg a TPI (transfer port injection) nevű befecskendezőt - a 250 és 300 EXC - amivel a 2T technika képes teljesíteni az Euro4-es elvárásokat.

A megoldás egyébként nem új, snowmobiloknál és jetskiknél láttunk már hasonlót, illetve robogóknál és kis szériás ritkaságoknál is használtak már két ütemhez befecskendezést, de nagy szériában, Euro4-es tanúsítvánnyal eddig nem volt példa rá.

A KTM az egyik utolsó márka, ami nem engedi el a 2T technológiát, hiszen terepen, extrém körülmények között még mindig az alacsony tömegű, nagy fajlagos teljesítményű, robbanékony, pazar egyensúlyú füstokádók a királyok.

Egyelőre csak enduróban elérhető a technika, hiszen ott szempont a rendszámozhatóság, másrészt a zárt krosszpályákat már egy ideje a négyüteműek uralják.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.