Felhergelték a Triumph blokkot a Moto2-re

2017.06.06. 17:08

Már az év eleje óta tudni, hogy a 2019-től kezdve a Triumph lesz a Moto2 motorbeszállítója. A Street Triple 765 blokkja lesz a szabvány, ami köré a csapatok vázat és futóművet építenek. Az már világos, hogy az utcai 765-ösöknél ezek a háromhengeresek erősebbek lesznek, illetve a méretén is faragnak, valamivel keskenyebb lesz a GP-blokk, mint az utcai.

triumph-moto2-engine

Módosítják a hengerfejet, a titánszelepeket építenek bele, merevebb szeleprugókat kap, hogy bírja a magasabb fordulatot. A váltóba is belenyúlnak, az egyes hosszabb lesz, illetve a generátort is átépítik, valamint a kuplung sem fog egyezni a széria Triumphokéval. Az előzetes hírek szerint 133 lóerőt és 80 Nm-t fog tudni.

A Moto2-blokk fejlesztésénél nem csak a tuningra figyeltek, hanem a megbízhatóságra és a tartósságra is - az előzetes félelmek leginkább ezzel voltak kapcsolatosak, ugyanis a nagyon kiforrott 600RR blokk után ez egy teljesen új fejlesztés lesz, amivel egyáltalán nincsenek versenytapasztalatok.

Az új blokkról eddig csak a Moto2-ben versenyző Julian Simon mesélhet, neki volt szerencséje Aragonban kipróbálni a múlt héten - a tesztpéldányhoz a vázat és a futóművet a Triumph építette, de Paul Stroud, a Triumph vezérigazgatója jelezte,csak egy teszt-prototípusról van szó, nem szándékoznak beszállni a sorozatba - szerinte az szembe menne a Moto2 szellemiségével.

A blokkokat hamarosan elérhetővé teszik a Moto2-es vázgyártók számára, akik így már el tudnak kezdeni fejleszteni a 2019-es szezonra - a Kalex-es Alex Baumgärtel szerint az első tesztek az idei év vége felé kezdődhetnek el.

A Triumph számára a Moto2-es beszállítás nagy lehetőség, várhatóan lendületet ad a márkának, főleg a tengeren túli piacokon tesz jót az imázsuknak. Érdekesség, hogy az angol gyártó sokkal szembetűnőbben jelenik majd meg, mint eddig a Honda, minden motor idomzatán és minden versenyző vállán ott lesz a logójuk.

A Honda blokk leváltásának örül egyformán az összes csapat, például hallani olyat, hogy ez leginkább a KTM-nek kedvez, akik a csővázat sokkal könnyebben tudják a keskenyebb blokkhoz átszabni, mint az alumínium hídvázat használó csapatok.