A V4-es Ducati sok szempontból hasonlítani fog a Panigaléra

2017.06.29. 10:32

Bár még kísérleti fázisban van a V4-es Ducati sportmotorja, már most kiderült néhány érdekesség. A frissen előkerült kémfotókat vizsgálva biztosra vehetjük, hogy a Ducati folytatja monocoque vázkoncepciót, vagyis hagyományos értelemben vett váz ennél sem lesz, minden elem a blokkhoz kapcsolódik - amit váznak tekinthetünk, az az első hengerfejhez kapcsolódó alumínium tag, ami tartja a fejidomot és az első futómű bekötési pontjaként is szolgál.

Az új, négyhengeres blokk kompaktabb, mint a korábbi V2, így jobban betolták a motor középpontja irányába - érdekes megoldás, biztosan megvolt az oka a mérnököknek, miért tolták ennyire hátra.

A kémfotókon látható idomok nagyon hasonlítanak a Panigaléra, valószínűleg csak a tesztelésnél használják az átfaragott régi idomokat, de az sem kizárt, hogy az új sportmotornak nem adnak radikálisan új formatervet.

A kipufogó megoldása is nagyon hasonlít arra, amit a Panigaléról már ismerünk, hasonlóan vezetik el a csöveket a blokk alá húzott dobig. Érdekes pletyka, hogy eleve úgy tervezik az ezres négyhengerest, hogy az utcai modellt 1200 köbcentiig is fel lehessen pumpálni.

A kémfotók felbukkanási sűrűségéből biztosnak látszik, hogy ősszel, a milánói EICMA-n láthatjuk a szériakész modellt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.