Jóváhagyták az üzengetős műszerfalat

2017.06.29. 17:24

MotoGP bizottsága 2018-tól engedélyezte, hogy a versenymotorok műszerfalán keresztül a csapat tudjon üzenni a pilótának. Már régóta szó volt róla, hogy be kéne vezetni a belógatott tábláknál kifinomultabb módszert, amivel a pályán lévőkkel kommunikálni tudnak. Eredetileg úgy szólt a terv, hogy a versenyigazgató tud üzenni a pilótáknak, de ezt kibővítették úgy, hogy a csapat is tud jelezni.

A Ducati Desmosedici GP13 műszerfala
A Ducati Desmosedici GP13 műszerfala

Ezzel megelőzhető lenne, hogy a motoros elfelejtsen időben kiállni a pitbe, vagy ne kapja meg az utasítást a motorcseréről. Vannak a döntésnek ellenzői is, akik szerint ezzel tovább csökken a pilóta szerepe, sok döntés áthárul a csapatra, a motoros a végén pedig csak egy végrehajtó lesz - ezt a folyamatot hívják elformulaegyesedésnek. Még nem tudni, hogy az üzenetküldésben lesz-e valami limit, vagy végtelen mennyiségű információt küldhetnek majd a műszerfalra.

2018-ban a MotoGP-ben és a Moto3-ban vezetik, amit a Moto2 fog követni, ha már Triumph blokkal és Magneti Marelli elektronikával lesznek szerelve a versenygépek.