Hatvan éves a Harley-Davidson Sportster
1957-ben, pláne az ötvenes évek Amerikájában egészen mást jelentett a sportosság, mint ma - a Sportster akkor sportmotor volt, a félig onroad, félig burkolatlan pályákra ott és akkor ez volt a legjobb válasz. Az elmúlt hat évtizedben a világ változott nagyobbat, nem a Sportster.
Az első változat még a K-modell alapjaira épült, aztán a 70-es években jött el az első nagyobb váltás, amikor megjelent az XR750, ami sokáig verhetetlen volt a dirt track pályákon.
Idővel készült belőle 1000-eas kivitel, az 1976-os versenymotoron a sebességváltó balra, a hátsó fék pedig a kormány jobb oldalára került. Aztán 1977-ben bemutatták az XLCR-t, a café racer kivitelt, ami akkor nem lett hatalmas siker, mára viszont ritka, gyűjtői darab - ennél a olyan megoldásokat vetettek be, amiket a Harley korábban kizárólag a versenymotoroknál alkalmazott: három tárcsafék, kovácsolt alumínium kerekek, hátratolt lábtartók emelték ki a többi típus közül.
1983-ban a fejlődés következő lépése az Evolution blokk volt, ekkor jelent meg a 883 köbcentis V2-es, amit az 1100-as, majd két évvel később az 1200-as követett.
1991-ben a Sportster öt sebességes váltót kapott, 2004-ben áttervezték a vázat, valamint gumi tartóbakokra helyezték a blokkot. 2007-ben következett az injektor bevezetése, 2008-ban pedig megjelent a legerősebb, 90 lóerős XR1200.
A hatvanadik évfordulót a tavaly bemutatott, de a 2017-es modellévhez sorolt Roadsterrel ünneplik.