Újabb érdekességek a V4-es Ducatiról

2017.07.11. 11:30

A Ducati vezérigazgatója a 1299 Panigale Final Edition bemutatóján elég sok mindent elmesélt a készülő V4-es superbike-ról. Négyhengeres modellen eddig kizárólag a MotoGP számára dolgoztak - megvásárolható motorba eddig csak egyszer szereltek ilyet, a limitált szériás Desmosedici RR volt az. Domenicali kitért arra, hogy bő tíz évnyi tapasztalat és fejlesztés van jelenleg a V4-es blokkjukban - eddig tulajdonképpen sajnálták, hogy ez nem elérhető az ügyfelek számára.

Panigale 1299 R Final Edition
Panigale 1299 R Final Edition

Az új V4-es blokkban big bang gyújtássorrendet használnak, vagy legalábbis ahhoz nagyon hasonlót - a MotoGP-ben big banggel mennek, viszont nyilatkozatában arra utalt, hogy gyújtássorrend elég szokatlan lesz, valahol félúton a bigbang és a V2-esek között. "Van néhány trükk a motorban, ami nagyon érdekes, és ha mindezt összekapcsoljuk egy rövid löketű, desmo vezérlésű, többhengeres motorral, akkor egyedülálló kombináció jön ki" - nyilatkozta Domenicali.

Ezen felül utalt arra, hogy nem a sportmotor lesz az egyetlen V4-es Ducati, további modelleknél is alkalmazni fogják ezt a hengerelrendezést - a hírek szerint a superbike is két verzióban fog készülni, egyszer lesz egy ezres versenycélra, és egy utcai ezerkettes - illetve ha nagyon bátran akarunk találgatni, akkor egy V4-es Diavel és Multistrada is felmerülhet.

Domenicali elég őszintén beszélt a V4-es hatszázas sportmotor problémájáról. Eleve azzal kezdte, hogy nem lesz olyan, ugyanis annyira drága lenne, hogy senki nem fizetné meg: "Nem kérhetsz egy modellért a konkurenseknél 80%-kal többet. Kérhetsz prémium árat, de duplát nem".

Jó hír viszont, hogy nem lövik le a V2-es sportmotor programot, a Panigale 959 megmarad - "a liter alatti osztályban megmarad a V2 a maga 160 lóerejével, ezt amúgy egy nagyon jó kompromisszumnak tartjuk, és tovább is fogjuk fejleszteni" - nyilatkozta.