2017.09.05. 12:35

A Bimota már egy ideje őrlángon üzemelt, most pedig bezárták a rimini gyárat. Az üzemet kiürítették, eltávolították a Bimota logót, a megmaradt alkatrészeket pedig átköltöztették egy közeli raktárba. A cég tulajdonosai azt mondják, hogy az utóbbi időben eladott motorokat elfekvő alkatrészekből, Svájcban szerelték össze. Az nem világos, mi lesz, ha ezek a készletek kimerülnek.

Bimota Impeto
Bimota Impeto

A gyár bezárása egyébként nem jelenti azt, hogy megszűnik a márka, egyelőre csak a Rimini központot adják fel, simán lehet, hogy más helyszínen újra beindul a gyártás, és új modellek fejlesztése.

A Bimota régóta leszállóágon van, a vita tárgya az, hogy mióta tart a süllyedés. Az egyik legelfogadottabb nézet, hogy a zseniális tervező, Massimo Tamburini távozásával indult a hanyatlás - az általa tervezett Ducati 916 és az MV Agusta F4 sejteti, mit érhetett volna el a Bimota, ha nem hagyja el a fedélzetet.

A másik gyakran megjelölt fordulópont a Bimota V-Due 1997-es bemutatója volt, a közvetlen befecskendezéses kétütemű motor túl nagy projekt volt a cégnek - csődbe is mentek miatta.

A 2003-as feltámasztás ígéretesen indult, különleges motorokat hoztak létre, de nem volt már elég lendületük, nem sikerült stabil alapokat teremteni. Ráadásul tavaly felmondott a Pierluigi Marconi, a cég dizájner-zsenije, akinek a pótlása nem lesz egyszerű feladat. Az egyetlen esélyük a túlélésre, ha találnak egy tőkeerős befektetőt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.