Mégsem vált be a Hondának az egy vezérműtengely

2017.09.14. 13:16

Az MX2 (125 kétütem és 250 négyütem) világbajnokságon idén nem remekel a Honda, összesítésben 11. helyen áll a legerősebb versenyzőjük - ennek tükrében éppen ideje volt egy új CRF250R-nek.

A 2018-as krosszmotorjuk teljesen új blokkot kapott, elhagyták az eddigi unicam rendszert, a két vezérműtengelyes motor nagyobb furatot és kisebb löketet kapott, új szívó résszel, dugattyúval és később kezdődő piros zónával - mindez 9%-kal nagyobb teljesítményt hozott. A dupla kipufogóról elsőre azt hinné az ember, hogy felesleges extra súly, de szelepenkénti leömlővel készülnek, és állítólag javítják a motor egyensúlyát, illetve így jobbak a gázáramlások, amikre a teljesítmény miatt van szükség.

Ennél talán fontosabb újítás, hogy végre önindítóval látták el a motort, egy könnyű lítium akkumulátor segít, hogy ne kelljen rugdalni. Emellett a CRF kapott egy üzemmódválasztó-gombot, amivel könnyen pályához igazítható a motorkarakter - van egy alap, egy lágy és egy agresszív mód, függően attól, hogy csúszós a nyom, vagy jó a tapadás.

Új a segédváz, amelynek köszönhetően lejjebb került a motor súlypontja, ezzel az irányíthatóság javult, illetve elhagyták a légrugós első villát - ismét acélrugó van a 49 mm átmérőjű Showa telószárakban. Elhagyták a műanyag tankot, az újat vékony titánlemezekből készítették.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.