Olcsóbb és biztonságosabb sisakok a láthatáron

2017.10.18. 11:08

A Nemzetközi Motorsport Szövetség, a FIM is beszáll a bukósisakok vizsgálatába, és saját homológizációs programot hoznak létre FIM Racing Homologation Program (FRHP) néven. A céljuk, hogy teszteljék és minősítsék a versenyeken viselt sisakokat.

sisak

Eddig a FIM kizárólag külső szabványokra támaszkodott, mint amilyen az Egyesült Államokban bevett DOT, vagy az Európában elfogadott ECE, illetve a japánok által használt SG/JIS.

A FIM egységes bukósisak-tesztelési protokollja 2019-től lépne életbe, de még nem tudni, miben térne el gyökeresen az ő szabvány-tesztjük a többitől. Mindenesetre több nagy sisakgyártót már sikerült meggyőzniük, mint például az AGV-t, a Sharkot és a nálunk nem igazán ismert, krosszsisakokban utazó 6D-t is.

Ha a FIM bátor és okos, akkor a saját tesztelési metódusuk szigorúbb lesz, mint a jelenlegiek, ezzel jobban ösztönöznék a sisakgyártókat, hogy még biztonságosabb sisakokat gyártsanak. Ha mindenki elfogadná a FIM-szabványt, az a sisakgyártóknak is jobb lenne, mert nem három különböző szabványra kéne fejleszteni és gyártani, hanem elég lenne az egyetlen, de legszigorúbbnak megfelelni. Ha minden ideális forgatókönyv szerint történne, akkor végén a vásárlók is jól járnának, hiszen jobb sisakot kapnának olcsóbban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.