Ez lesz a legpengébb A2-es sportmotor

2017.10.26. 14:20

A kilencvenes években elárasztották Magyarországot a négyszázas, belpiacos japán motorok, melyeknek külön bajnokságot írtak ki (jellemzően a Kawasaki nyert, ugyanis azt forgalmazták Európában, ahhoz volt alkatrész). Japánban azóta is virágzik a műfaj, egy ottani előírás miatt ugyanis ez egy külön kategória. Viszont az új Kawasaki Ninja 400-at szokatlan módon világpiacra szánják.

A korábbi Ninja 300 lecserélésére a versenysport miatt van szükség, az idén indított Supersport300 világbajnokságban ugyanis a Yamaha kiemelkedik a mezőnyből, a top10-ben hét R3-at, két Kawát és egy Hondát találni. Ez a Kawasaki számára tűrhetetlen, ugyanis az elmúlt években keményen befoglalták a Superbike világbajnokság összes kategóriáját, az SBK-ban Rea toronymagasan vezet, Supersport600-ban Sofuoglu még versenyben van a győzelemért, Stock1000-ben Razgatioglut 8 pont választja el az aranytól - ehhez képest az SSP300 már elment.

A Tokiói Autókiállításon bemutatott Ninja 400 az öt év után leváltott háromszázashoz hasonlóan soros kéthengeres motorral készül, de mind a furat, mind a löket nagyobb, a tömege érdemben nem nőtt, a teljesítménye viszont már 45 lóerő, amivel a KTM RC390-nél is erősebb - súly/lóerő arányban viszont továbbra is elmarad az osztrákok kis sportmotorjától. A Ninja 400 súlyát úgy sikerült szinten tartani, hogy a tank kisebb lett, 17 helyett csak 13,5 literes.

A Ninja 400 teljesíti az Euro4-es normát, tehát nálunk is forgalmazni fogják, ezen felül lesz benne csúszókuplung és egy masszívabb teleszkópvillát kap, 41 mm-es belsőcső-átmérővel. Nagyobb az első tárcsafék is, 310 milliméteres, illetve a hátsó abroncs is szélesebb lett egy számmal (150/60), valamint a 2018-as divatnak megfelelően ledes az első fényszóró.